楼主
 用支付宝给amikoilin付款或购买其商品,支付宝交易免手续费、安全、快捷! 点击这里发送电子邮件给amikoilin

发贴心情
《山村》11.14
《山村》三语种对照
《山村》研读会友群
大连世界语文学爱好者群
Amiko·ilin 发布

11.14 Onklo Pan subite paliĝis pro la vortoj,sentante ion misan pri la peto. Li hezitis,kaj komencis grati sian kalvan verton. "Nu,nu,mi...mi..."
"Diru al mi tuj,mi petas! Vi devas scii,kie estas la dometo de Maŭmaŭ. Ĉu vi ne memoras tiun matenon,kiam mi transdonis al vi Maŭmaŭ-on? Vi respondecas pri li. Ni volas lin nun!" La voĉo de la viro estis minacema.
"Nu...nu..." Onklo Pan balbutis,okulumante la pistolon,sur kiun la viro metis sian manon. "Nu,mi ne scias,ĉu aŭ ne li estas hejme."
"Konduku nin ĝis lia loko,mi vin petas!" la viro kriis.
"Nu bone,do," Onklo Pan murmuris,preskaŭ ekplorante.
Nevolonte li moviĝis en la direkton de l' dometo de Maŭmaŭ. La strangaj vizitantoj pezpaŝe sekvis lin.
Maŭmaŭ estis hejme,vigle preparante manĝaĵon por sia edzino en la kuirejo. Dumlonge li ne elvenis,ĉar li devis atendi ĝis la manĝo estis bone kuirita. Korvino estis graveda jam de pluraj monatoj kaj ŝia ventro estis rondega kiel malgranda monteto. Ŝi rifuzis fari iun laboron antaŭ la nasko. Ŝi diris,ke kia ajn fizika streĉo domaĝos la sanon de la bebo en ŝia utero,aŭ misfigurigos ĝin. Ŝi diris,ke ŝi devas naski la plej belan infanon en la mondo,la plej sanan,tiel ke li fariĝu unuaranga terkulturisto--kaj ŝi estis neŝanceleble certa,ke ĝi estos "li" kaj ne "ŝi". Maŭmaŭ kredis ŝiajn vortojn,sekve li faris ĉion por ŝi,inkluzive de forpurigo de ŝia nokta fekaĵo. Kaj ŝi rifuzis manĝi malmolan nutraĵon. Do Maŭmaŭ persone devis certigi,ke ĉiu kuirita plado estas "tiel mola kiel kotono",laŭ la esprimo de Korvino mem.
Uncle Pan suddenly turned pale at the words,feeling something wrong with the request. He hesitated and began to scratch his bald head. "Well,well,I...I..."
"Tell me at once,please! You must know where Mao Mao's cottage is. Don't you remember that morning I handed over Mao Mao to you? You're responsible for him. We want him now!" The man's voice was threatening.
"Well,well..." Uncle Pan stuttered,eyeing at the pistol on which the man had laid his hand. "Well,I don't know whether he is in or not."
"Take us to his place. I beg you!" The man shouted.
"All right,then," Uncle Pan murmured,on the point of weeping.
Unwillingly he moved in the direction of Mao Mao's house. The strange visitors followed him with heavy steps.
Mao Mao was in,busy at preparing a meal for his wife in the kitchen. For a long while he did not come out,for he must wait till the food was well cooked. She-crow had been pregnant for several months and her belly bulged up like a small hill. She refused to do any work before the delivery. She said that any kind of physical exertion would damage the health of the baby in her womb or disfigure its shape. She said that she must bear the most beautiful child in the world,the most healthy,so that he would make a first-rate farm worker-and she was as sure as a pikestaff that it would be a "he" and not "she". Mao Mao believed in her words,so he did everything for her,including the clearning of her night stool. And she refused to eat hard food. So Mao Mao must see to it personally that every dish was cooked "as soft as cotton," to use She-crow's own words.
sentante ion misan pri la peto 对请求感到不对劲
2.grati sian kalvan verton 挠他的光头顶
3.respondecas pri 对......负责
4.balbutis 困难地,含糊不清地说;口吃地讲;结结巴巴地讲  balbuti por lerni paroli 咿呀学语;balbute paroli pro ekscitiĝo 激动得变成口吃了
5.okulumante la pistolon 瞅了一眼手枪  um的构词:okulumi 做媚眼,送秋波;《山村》里出现的um的构词 :sinjorumi 装模作样;langumi 耍嘴皮子,耍嘴弄舌,油腔滑调;vortumi:措词,说话,表达;butikumi:逛店铺,逛商店;piedumi:踢,跺;kubutumi:用肘推
6.moviĝis en la direkton de 向......的方向移动
7.pezpaŝe 脚步沉重地
8.Korvino estis graveda jam de pluraj monatoj kaj ŝia ventro estis rondega kiel malgranda monteto. 母乌鸦已经怀孕数月,她的肚子像小山一样隆起。
9.Ŝi diris,ke kia ajn fizika streĉo domaĝos la sanon de la bebo en ŝia utero,aŭ misfigurigos ĝin. 她说任何身体的极度紧张都会损坏子宫里宝宝的健康,抑或使宝宝破相。
10.unuaranga terkulturisto 第一流的种田人
11.neŝanceleble 不可动摇地;坚决地,毅然决然地
12.inkluzive de forpurigo de ŝia nokta fekaĵo. 包括夜里擦屎
13.persone 亲自地 
laŭ la esprimo de Korvino mem. 按着母乌鸦自己的意思

ip地址已设置保密
2014/4/14 10:38:37

1   1   1/1页      1    
网上贸易 创造奇迹! 阿里巴巴 Alibaba
Copyright ©2006 - 2018 Elerno.Cn